Min baggrund

Jeg er uddannet psykolog fra Københavns Universitet i 2001. Jeg er autoriseret og er specialistgodkendt i børnepsykologi.

Jeg er medlem af Dansk Psykologforening, og arbejder ud fra deres regler om etik og tavshedspligt.

Jeg har en bred erfaring fra arbejdet i børne- og ungdomspsykiatrien, fra børne- og familiearbejdet i den kommunale sektor samt fra støtte og behandlingsarbejdet på en børneafdeling.

Jeg har et solidt kendskab til arbejdet med belastede familier, til forældre med psykiatriske lidelser, misbrug og med egne belastede opvæksterfaringer. Jeg har en særlig erfaring med undersøgelse og behandling af spæd- og småbørn, herunder udredning af tilknytning og relation mellem barn og forældre.

Fra mit arbejde i børne- og ungdomspsykiatrien har jeg stort kendskab til børn og unge som ikke udvikler sig helt almindeligt, og som har behov for en særlig tilrettelagt støtte for at kunne trives. Jeg har i den forbindelse erfaring med rådgivning og støtte til forældre og professionelle omkring barnet eller den unge samt støtte til barnet eller den unge selv.

Fra hospitalssektoren har jeg mange års kendskab til mestring af kronisk sygdom, sorg og krise arbejde samt til børn som er født for tidligt.  

Jeg arbejder ud fra en integrerende metodisk og teoretisk tilgang, hvor det er den enkelte problemstilling, individets eller sagens behov som bestemmer tilgangen og måden at arbejde på. Jeg er teoretisk forankret i tilknytningsteorien, den eksistentielle tilgang men også den systemiske og narrative teori. Til børn og unge med psykiatriske eller udviklingsmæssige udfordringer finder jeg en mere kognitiv tilgang anvendelig.

Jeg lægger vægt på det tværfaglige og tværsektorielle samarbejde og arbejder gerne netværksorienteret, idet det erfaringsmæssigt set ofte er den bedste måde at løse komplicerede problemstillinger omkring børn og familier på.

Jeg prioriterer højt at øge mine faglige kompetencer gennem videreuddannelse, kurser og supervision, ligesom jeg prioritere at holde mig fagligt opdateret omkring  forskning og udvikling på relevante områder.